طراحی فولدر

فولدر تبلیغاتی یا همان پوشه نگهدارنده اسناد و مدارک است. طراحی فولدر در مجموعه اوراق اداری قرار می‌گیرد، پس باید حاوی اطلاعات و حال و هوایی باشد که در‌ طراحی ست اداری لحاظ شده است.فولدر به شکلی که اوراق اداری مانند کارت ویزیت و سربرگ، بروشورها و یا کاتالوگ محصولات و حتی سی دی معرفی شرکت در آن قرار ‌گیرد، به‌ صورت یک ابزار تبلیغاتی مناسب استفاده می‌گردد.اطلاعاتی که در طراحی فولدر لحاظ می‌گردد، شامل لوگوی شرکت و نشانی کامل آن است. که در کنار آن می‌توان به بیان مختصری از محدوده فعالیت شرکت پرداخت و شعار تبلیغاتی و تصاویری از فعالیت‌های شرکت را نیز قرار داد.همان‌طور که بیان شد، فولدر یکی از عناصر اوراق اداری است، پس باید در طراحی فولدر از رنگ سازمانی، ترکیب‌بندی و عناصر دیگری که در اوراق اداری بکار گرفته شده، استفاده کرد.

مزایای پوشه تبلیغاتی

پوشه های تبلیغاتی مارک دار ، سال هاست که به عنوان یک هدیه تبلیغاتی استفاده می شود، زیرا ارزش درک شده بالایی دارد و برای گیرنده مفید است. هنگام کار در یک محیط تجاری، مهم است که مدارکتان را سازمان دهی کنید و با داشتن یک پوشه تبلیغاتی، میتوانید به مشتریان یا کارمندان خود در انجام این کار کمک کنید.

فولدر های تبلیغاتی یک راه همه کاره عالی برای تبلیغ کسب و کار شما هستند. ما طیف وسیعی از پوشه های اسناد را متناسب با بودجه شما در اختیارتان قرار می دهیم.

طراحی فولدر اتمسفر
فولدر تبلیغاتی در مدل های زیر می تواند باشد
  • فولدر کاغذی :  رایجترین و جذاب ترین نوع فولدرها است که قابلیت طراحی اختصاصی دارد
  • فولدر طلقی : نمونه های مختلف و آماده که فقط می توان رو و پشت آن را چاپ لوگو و نوشته زد
  • فولدر سمیناری : بصورت کیف چرم مصنوعی بوده و جای یادداشت و خودکار در آن تعبیه شده است. قابلیت چاپ لوگو بصورت طلاکوب و داغی دارد
  • فولدر مدیریتی : بصورت کیف چرم طبیعی با کیفیت بالا است که جای یادداشت سازمانی و خودنویس دارد. قابلیت چاپ طلاکوب و برجسته لوگو را دارد
  • سایز طرح فولدر تبلیغاتی

در واقع مقیاس اندازه و سایز فولدر بر حسب اندازه محتویات و کاغذهایی که داخلش گذاشته می شود محاسبه میشود، بنابراین کمی بزرگ تر از سربرگ طراحی و به چاپ میرسد تا بتوان سربرگ را درون آن قرار داد.

سایزهای باز و قالب باز برای فولدر باید بر مبنای سایز کاغذ استاندارد ۴۵*۶۰ – ۵۰*۷۰ – ۳۳*۷۰ باشد تا کمترین پرت کاغذ داشته باشیم.

نکات مهم در طراحی فولدر :

۱- در طراحی خود حتما پرت کاغذ را به صفر برسانید و از اندازه های استاندارد فوق استفاده کنید

۲- استفاده از رنگ : حتما از رنگ سازمانی شرکت و یا رنگ های پنتون استفاده کنید تا همخوانی با ساختار شرکت داشته باشد

۳- در فولدر خود از نوشته و متون زیاد خودداری کنید. به دلیل اینکه استفاده از شرح فعالیت های سازمان شما در این ابزار تبلیغاتی مناسب نیست و فولدر برای این طراحی و تولید نمی شود

۴- متون استفاده شده در طراحی فولدر تبلیغاتی : لوگو – نام شرکت – آدرس – تلفن – سایت – شعار تبلیغاتی – کیوآرکد

۵- از کیوآرکد حاوی اطلاعات مدنظر سازمان خود در فولدر استفاده کنید. این اطلاعات می تواند آدرس سایت – آدرس شبکه های اجتماعی – روشهای دسترسی و … باشد

۶- داخل فولدر حتما از رنگ تمپلات سازمانی یا پنتون استفاده کنید تا زیبایی چشمگیری به فولدر شما بدهد

۷- قبل از طراحی فولدر ، قالب فولدر خود را انتخاب کنید

۸- از قالب هایی استفاده کنید که نیاز مشتری را براورده کند

۹-قالب فولدر از استحکام بالا برخوردار باشد

۱۰- درب فولدر نیمه باز و باز نباشد که نیاز به چسب کاری باشد چرا که از جذابیت فولدر می کاهد

۱۱- درب فولدر می تواند قفل شود و در هم چفت شود.

۱۲- در قالب فولدر خود محلی برای جای کارت ویزیت – سی دی توسط تیغ های برشی لحاظ نمایید.

۱۳- اگر میخواهید داخل فولدر از برگه های زیادی مانند بروشور – لیست قیمت – کاغذ یادداشت جلسات استفاده کنید حتما عطف ۱ سانتی به بالا در نظر بگیرید.

۱۴- جیب فولدر می تواند چسبی باشد یا قفلی – سعی کنید بر اساس پرت کاغذ بهترین انتخاب جیب فولدر را داشته باشید

۱۵- در طراحی فولدر خود می توانید از یو وی موضعی استفاده نمایید که جذابیت فوق العاده ای به کار می دهد

نکات فنی در طرح فولدر تبلیغاتی :

سیستم رنگی (Mode) فایل شما باید CMYK باشد.

رزولوشن فایل طراحی باید ۳۰۰ پیکسل / اینچ باشد

محدوده امن : از هر طرف حدود ۱ سانتی متر لبه رنگ لحاظ گردد و در این محدوده از نوشته و تصاویر و لوگو استفاده نکنید.

به دلیل عدم تقارن از قراردادن حاشیه در کناره های کار خودداری شود.

از قراردادن نوشته و عناصر اصلی کار در محل های خط تا استفاده نشود

تفاوت رنگ دیداری در مانیتور – موبایل به علت RGB بودن با نمونه چاپی CMYK متفاوت خواهد بود

برای کنترل قبل از چاپ طرح فولدر را یک نمونه سیاه سفید چاپ نمایید و ماکت سازی دستی نمایید.

فرمت طرح ارسالی : JPG – TIFF – PDF می باشد اما اگر شما فایل باز را خواستید بفرستید می توانید از فرمت های PSD – ai – Corel هم استفاده نمایید. ( بهترین فرمت ارسالی طرح که به مشکل جابجایی و کاهش کیفیت نخورد PDF است )

قیمت طراحی فولدر تبلیغاتی :

قیمت طراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد که باعث می شود در کیفیت نهایی و خروجی کار تاثیرگذار باشد. یکی از عوامل : استفاده از تیم گرافیست حرفه ای است که مسلما از نظر کیفیت و اصول فنی متفاوت با طراحان فریلنسر و به اصطلاح دانشجو است. در نتیجه قیمت طراحی هم متفاوت است.

معمولا شرکت های تبلیغاتی از قیمت بالاتری نسبت به دانشجویان و طراحان دورکار در منزل برخوردارهستند که ضمانت کیفیت – کار تیمی و نظارت مدیران بر آن حائز اهمیت هم هست.

انجمن گرافیست های ایران قیمت طراحی فولدر را در ابتدای هر سال مشخص می کند و می تواند مبنای قیمت گذاری شرکت ها و طراح فولدر باشد.