اشکال مختلف تبلیغات موثر در جوامع مختلف به چه صورت میباشد ؟!!

مهمترین مبحث این است که محل اجرای تبلیغات ، کامل و دقیق مشخص شود تا بنابر این مهم طرح اولیه کار صورت پذیرد .اولین محل در ذهن شرکتها و فروشگاهها ، خیابان های اطراف محل فعالیتشان می باشد که از عناصر تبلیغاتی همچون تراکت استفاده مینمایند .که در لحظه اول در ذهن مخاطب نقش خوبی میبندد اما ماندگاری زیادی ندارد ضمنا چهره معابر را نیز زشت و کثیف میگرداند.

غرفه اتمسفر

پس بهتر آن است که به دنبال عنصری دیگر با ماندگاری بیشتر جهت معرفی به مخاطبان باشیم ، یکی از عناصر پیشنهادی ، به استفاده  از بیلبوردهای تبلیغاتی با اشکال نامتعارف ویا برجسته میباشد ، که با توجه به زمان استفاده و اثرگذاری در ذهن مخاطبان چهره شهرها را نیز زیباتر مینمائید. نوع مخاطبان شرکتها و فروشگاه ها از نظر جنسیت ، سن و بخصوص شغلشان نقش بسزایی دارند .

بطور مثال اگر یک شرکت انفورماتیک شبکه بخواهد برای کار خود تبلیغات نماید نمیتواد از عناصری مانند تراکت های تک برگی یا حتی ویزیت های فانتزی استفاده نمود زیرا مخاطبان این شرکت عموما قشر تحصیل کرده میباشند پس میبایست از سی دی کاتالوگ یا همان تبلیغات مالتی مدیا ( سمعی بصری ) استفاده نمود .

پاپ آپ و کانتر اتمسفر

اشکال مختلف تبلیغات سمعی و بصری بر ذهن مخاطب چگونه میباشد؟

مهمترین مبحث در این زمینه میتواند ایجاد روحیه در بیننده باشد ، چرا که استفاده از تصویر های واقعی در ذهن بیننده باعث نقش بستن حقیقت و کیفیت کار یا کالای تبلیغ شده ، شودعنصر صدا با موسیقی متناسب نیز نقش ثانویه را اجرا مینماید ، بطوریکه اگر بیننده از تصویر روی گرداند عنصر صدا اطلاع رسانی و شرح دقیقی از این تبلیغ را انجام میدهد . تکرار عنوان یا اسم باعث حک شدن آن در ذهن بیننده میگردد .

همچنین اگر از نوع خاصی از موسیقی در این تبلیغات استفاده شود باعث آن میگردد که هر زمان مخاطب در جای دیگری آن موسیقی را شنید به یاد آن تبلیغ بیافتد .

هر کدام از تبلیغات کاغذی در چه مکانها و موقعیت هایی بازدهی بیشتری را دارا میباشند ؟

بعنوان مثال اگر بخواهیم در محدوده کاری تبلیغ نمائیم به جای استفاده از تراکت بهتر آن است که از کارت ویزیت با طراحی جذاب استفاده نمود ، زیرا آمار بازدهی نشان داده که از هر ۱۰۰۰ برگ تراکت که در محل پخش گردیده ۹۵۰ عدد آن از طرف عایرین پیاده دور انداخته و معدوم گردیده و ۵۰ عدد مابقی به دست افرادی که به آن خدمات یا کالا نیازمند بوده رسیده است .

حال اگر بتوان به جای تراکت از کارت های ویزیت استفاده نمود از هر ۱۰۰۰ عددکمتر از ۳۰۰ عدد آن دور انداخته میشود چون نگهداری کارت ویزیت برای عامه مردم راحت تر از تراکت میباشد .

اما شباهت این دو عنصر این است که در هر دو اسم ، آرم ، آدرس  ، خدمات و حتی قیمت ها نیز قابل بیان بوده و فقظ جنس و ابعاد آن با هم متفاوت است .

تبلیغات محیطی بیلبورد چگونه میتواند محتوای خود را به مخاطب قالب نماید ؟

نظر به آنکه این نوع تبلیغات از دور ، نمای خوبی به مخاطبان خود میدهد و زمان رویت آن نسبت به دیگر تبلیغات بیشتر است میتواند اثر گذاری بیشتری در ذهن مخاطب خود داشته باشد . این نوع تبلیغات میتواند اشکال و خلاقیت زیادی داراباشد و از آنجا که مخاطب آن اقشار مختلف جامعه میباشند بهتر است که تبلیغات را از حریم خود خارج نموده و آنرا فراتر از حد ممکن برد. چند نمونه از این حریم شکنی ها برای شما به تصویر کشیده شده است .

فرا فکنی تبلیغات محیطی میتواند خطای دید آن یا ایجاد ترس یا خدنده باشد که جای خود را در ذهن مخاطب باز مینماید.

استند ایکس اتمسفر
پاپ آپ و کانتر اتمسفر
استند ایکس اتمسفر
سازه نمایشگاهی، کاربرد و انواع آن

سازه نمایشگاهی:

به ابزارآلات و ادوات تزیین غرفه های نمایشگاهی، سازه نمایشگاهی گویند. همچنین از انواع سازه های نمایشگاهی برای تبلیغ محصول ها و خدمات نیز استفاده می‌شود.

تبلیغات محیطی و تبلیغات خارج از خانه:

تبلیغات بیرونی عبارت و اصطلاحی غیرتخصصی درباره‌ی انواع شکلهای تبلیغ است که در فضاهای خارج از خانه انجام می‌شود و به تعریف دیگری به آن تبلیغات خارج از خانه نیز گفته می‌شود. تبلیغات محیطی شاخه ای تخصصی جدیدی است که رو به گسترش از تبلیغات بیرونی می باشد و نباید این را یکسان در نظر گرفت. عبارت خارج از خانه یعنی هر رسانه‌ای که خارج از محیط منزل با مشتری در ارتباط باشد. تبلیغات محیطی یک روش مفید جهت به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید است و در واقع شانس نهایی تولیدکنندگان برای معرفی محصولاتشان می‌باشد.

تبلیغات محیطی نمایشگاه توسط ابزارهای رسانه‌ای ویژه جهت جذب مخاطبها و بازاریابی محصولات و خدمات است و به وسیله تبلیغات نمایشگاهی، شرکتها و خدمات دهندگان در جذب مخاطب و مشتری با هم به رقابت میپردازند. استفاده از سازه های نمایشگاهی همچون رول آپ، پاپ آپ، اسپیس فریم و… نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی و…  مقرون ‌به‌ صرفه‌ترجهت تبلیغات و معرفی محصولات می باشد.

غرفه نمایشگاهی به قسمت‌های تفکیک شده و مجزایی در محیط های نمایشگاهی گفته میشود که هر تولیدکننده و خدمات دهنده برای نمایش و ارائه محصول و خدمات خود از آن بهره میبرد. استفاده بهینه از فضای غرفه جهت تبلیغات و بازاریابی اهمیت ویژه‌ای دارد از این رو طراحی غرفه (غرفه آرایی) که شاخه ای از معماری داخلی محسوب میشود نیز داری اهمیت است.

از ابزارآلات و سازه های نمایشگاهی که در غرفه آرایی استفاده میشود میتوان  سازه پاپ آپ و انواع میز کانتر را نام برد که بدلیل پیش ساخته بودن و قابل حمل بودن با نفرات کم و در زمان کوتاه می‌توان به سهولت با کمترین هزینه آنها را نصب کرد. مزیت دیگر این نوع سازه ها دوام آنهاست که میتوان به دفعات از آن در غرفه آرایی استفاده کرد که همین امر سبب کاهش هزینه های تبلیغات و طراحی غرفه میشود.

انواع سازه نمایشگاهی (سازه غرفه نمایشگاهی):

  • رول آپ (استند رول آپ نمایشگاهی)
  • پاپ آپ (استند رول آپ نمایشگاهی)
  • استند دور فریم (استند دور این دور)
  • استند ایکس(استند X یا استند ایکس بنر)
  • استند کاتالوگ (جا کاتالوگی)
  • اسپیس فریم (Space Frame)
  • میز کانتر (پیشخوان – میز نمایشگاهی)
  • فوم برد شاسی
  • قاب فنری
  • سه پایه بوم
  • تخته شاسی MDF
  • پوستر اسنپ
رول آپ اتمسفر
رول آپ اتمسفر

این مرکز چاپ آمادگی دارد تا مشاوره رایگان جهت انتخاب سازه های نمایشگاهی مورد نظرتان را ارائه دهد. با ما در تماس باشید.

تابلو و بیلبورد ها

  • همه چیز درباره بیلبورد.بیلبورد چیست؟

احتمالاً شما هم ایمیل‌هایی با عنوان تصاویر جالب دریافت کرده‌اید که به طور مثال تبلیغ یک کالا را با بیلبورد نشان می‌دهد.

شاید حسرت خورده‌اید که چرا در ایران چنین تبلیغاتی را در بیلبورد نمی‌بینید. یکی از مشکلات در این میان ناشناخته ماندن بیلبورد به عنوان یک رسانه است. این پرونده قصد دارد که بیلبورد را به عنوان یک رسانه مهم تبلیغاتی در ذهن مدیران بازنمایی کند.
بیلبورد رسانه جلب مشتری
اگر از بزرگراه‌های مدرس، همت و چمران در شهر تهران گذر کرده باشید، به طور حتم چشمتان به یکی از تابلوهای رنگارنگ تبلیغاتی افتاده که در کنار بزرگراه‌ها خودنمایی می‌کنند. به تابلوهای بزرگی که معمولاً از آنها برای تبلیغات استفاده و در نواحی پر ترافیک و در کنار جاده‌های شلوغ یافت می‌شوند، «بیلبورد» می‌گویند. بیلبوردها دارای اندازه‌های مختلفی هستند اما معمولاً در اندازه‌های بزرگ و با جملات کنایه‌دار یا ایهام‌دار سعی‌ می‌کنند تا نگاه مشتری را به خود جلب کنند.
اکثر بیلبوردهای برجسته در امتداد بزرگراه‌ها نصب می‌شوند به‌طوری‌که اثر آنها در ذهن سرنشینان باید زیاد باشد. بیلبوردها معمولاً راه اصلی پیدا کردن غذا و بنزین در بزرگراه‌های ناآشنا برای رانندگان هستند. در ایالات متحده سالانه بین پنج تا ۱۵ هزار بیلبورد در جاده‌ها نصب می‌شوند. برخی از شهرها در دنیا حجم انبوهی از بیلبوردها را دارا هستند. میدان ساعت در نیویورک مثال خوبی در این مورد است که به‌خاطر کمبود فضا، بر بالای بسیاری از ساختمان‌ها بیلبورد نصب شده است.

در تعریف‌های رسانه اثربخش براساس مدل هرم مشتری، بیلبورد یک رسانه طلایی (Golden Media) برای تبلیغ لوازم خانگی به حساب می‌آید
بیلبورد یک رسانه است
بیلبوردها بیش از آنکه ابزار تبلیغاتی باشند، یک رسانه به حساب می‌آیند؛ رسانه‌ای که می‌تواند پیام خود را به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطب خود منتقل کند. به رسانه‌ای که بیشترین اثربخشی را برای تبلیغات داشته باشد و موجب بقاء و موفقیت تبلیغات شود، رسانه اثربخش می‌گویند.

به بیان دیگر، رسانه‌ای که بتواند پیام فروش و بازاریابی را در مخاطبان درونی کند که قدرت نیازسنجی، نیازسازی، نیازمندی و نیازشناسی آنان را تحریک کرده و آنها را به عکس العمل وادارد، رسانه‌ای اثربخش است. به طور معمول بیلبوردها در زمره رسانه‌های اثر بخش جای می‌گیرند.

تخته شاسی اتمسفر
رول آپ اتمسفر

اگر چه شرکت‌ها، رسانه اثربخش خود را براساس استراتژی‌های بازاریابی و براساس تحقیقات انتخاب می‌کنند، اما به طور مثال این مسأله به اثبات رسیده که برای شرکت‌های تولیدکننده خودرو، بهترین شیوه تبلیغاتی بیلبورد است.
در تعریف‌های رسانه اثربخش براساس مدل هرم مشتری، بیلبورد یک رسانه طلایی (Golden Media) برای تبلیغ لوازم خانگی به حساب می‌آید. مشتریان رسانه طلایی سودآوری کمتری دارند ولی از محصولات و خدمات شرکت رضایت دارند و به وسیله رسانه طلایی می‌توان وفاداری آنها را زیاد کرد.

با ظهور فناوری‌های جدید، بیلبوردها اکنون به رسانه‌ای تعاملی تبدیل و از حالت یک تابلوی تبلیغاتی غیرمتحرک خارج شده‌اند. در پنجاه و چهارمین جشنواره تبلیغات کن، بیلبوردی از BBC برنده جایزه شد.
در این بیلبورد از مخاطبین خواسته شده بود تا با ارسال پیامک به شماره‌های اعلام شده رأی دهند که آیا نیروهای آمریکایی در جنگ‌ها اشغالگر هستند یا آزادی‌بخش که رأی آنها پس ارسال پیامک روی بیلبورد ثبت می‌شد. چنین شیوه‌ای باعث می‌شود تا مخاطبین بیلبورد از حالت انفعالی خارج شده و بالا و پایین رفتن آمار ثبت شده را بر روی بیلبورد دیجیتال مشاهده کنند.
بیلبوردها چگونه متولد شدند
پیشینه بیلبورد به تمدن‌های اولیه باز می‌گردد. در تاریخ مصر باستان به ستون‌های سنگی اوبلیسک برمی‌خوریم که ستون‌هایی چهار وجهی با نوک هرمی شکل هستند و از سنگ یک‌تکه ساخته شده‌اند. این ستون‌ها نه تنها جنبه تزئینی داشته‌ بلکه برای ترویج مذهب مصریان باستان به کار می‌رفته‌اند و بر روی آنها جملات مذهبی و دعاهای مختلف کنده کاری شده بود.
به بیان دیگر، رسانه‌ای که بتواند پیام فروش و بازاریابی را در مخاطبان درونی کند که قدرت نیازسنجی، نیازسازی، نیازمندی و نیازشناسی آنان را تحریک کرده و آنها را به عکس العمل وادارد، رسانه‌ای اثربخش است.

همچنین هرچند مطالب موجود بر این ستون‌ها محدود به موارد مذهبی و سیاسی است، اما بدون شک در تعریف امروز از تبلیغات می‌گنجد. نخستین قدم‌ها در مسیر تبلیغات، زمانی که «یوهان گوتنبرگ» ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، بر می‌گردد که با انتشار برگه‌های آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد.

رول آپ اتمسفر

با تکمیل روش‌های لیتوگرافی، اولین پوستر تصویرسازی شده به وجود آمد. به مرور زمان، مردم به دنبال فضاهایی مناسب برای نصب آگهی‌های خود بودند تا در محدوده زمانی مشخص، بیشترین بازدیدکننده و بالاترین تأثیر را داشته باشد؛ به این ترتیب، ستون‌ها و جعبه‌های ویژه نصب آگهی در نقاط پر رفت‌و‌آمد شهرها برپا شد.اولین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی آمریکایی به کار رفت.
آنها علامت‌ها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش کرده یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند. در نیویورک ، اولین پوستر بسیار بزرگ در فضای خارجی نصب شد.
شیوه‌های ارائه تبلیغات در بیلبورد

بیلبوردها باید تأثیری ماندگار و برق‌آسا در حافظه مشتری بگذارند به‌طوری که بعد از اینکه بیننده از محل دور شد، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند. تبلیغ بر روی بیلبورد باید در زمان بسیار کوتاه قابل خواندن باشد. در حالی که اتوموبیل با سرعت زیاد از کنار یک بیلبورد عبور می‌کند، سرنشینان آن باید بتوانند آن را بخوانند و یا پیام مورد نظر را دریافت کنند. بنابراین آنها معمولاً شامل چند لغت در اندازه بزرگ و خوانا بوده و یا دارای تصاویر کنایه‌دار و گیرا با رنگ‌های درخشان هستند.

در برخی از بیلبوردها اشیاء یا تصاویر خارج از حجم چارچوب اصلی به‌صورت چند بعدی طراحی و نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال در اوایل قرن بیست و یکم در آمریکا تبلیغی برای یک فروشگاه زنجیره‌ای فست‌فود طراحی شد که در آن گاوی خارج از صفحه بیلبورد در حال نوشتن یک شعار علیه مصرف گوشت گاو با غلط املایی را نمایش می‌داد.”frendz don”t let frendz eat beef.”
مزایای تبلیغات بیلبوردی
وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است. بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند. از سوی دیگر صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌یابند.